Heb je ook zo'n hekel aan eeuwige dromers, die veel vertellen maar nooit iets doen? Hier bij Aures merken we dat er grofweg twee types mensen zijn: zij die een droom hebben en zij die geen droom hebben. Vakliteratuur leert ons dat mensen die een toekomstplan hebben, méér bereiken dan zij die dat niet hebben. Dat geldt niet alleen voor mensen, ook voor organisaties. Als jouw organisatie een duidelijke visie op de toekomst heeft, dan is dat nog geen garantie op succes. Dromen alleen volstaat niet om jullie op het volgend niveau te brengen. Wat nodig is, is actie. De juiste keuzes maken. Stappen zetten. Daar hoort ook bij: de juiste mensen op de juiste plek zetten. Dat is moeilijk. Het is soms schuiven met medewerkers, taken herverdelen. Afscheid nemen van mensen. Anderen aanwerven. Als je als organisatie zelf een droom wil verwezenlijken dan heb je medewerkers nodig die ook zelf een toekomstvisie hebben. En die actie nemen om die te realiseren. Alleen zo ben jij verzekerd van een team dat de noodzakelijke dynamiek heeft om succes te hebben. Hoe kom je te weten of iemand een droom, een toekomstvisie heeft? Wij van Aures geven je graag enkele mogelijkheden:
- vraag je medewerkers naar hun droom. Dat kan tijdens een functioneringsgesprek, maar ook in een losse babbel.
- kijk naar de rode draad in hun acties. Wie of wat stellen ze voorop als ze professionele keuzes moeten maken?
- Welke informatie delen ze met hun collega's, met jou? Waar vertellen ze enthousiast over? Waarvan gaan hun ogen stralen?
|